کاروانسرای لاسجرد
نوشته شده توسط : hsi

 

درباره

درباره

کاروانسراها، دقیقا نقش همان هتل را در گذشته داشتند با این تفاوت که هتل، از امکانات بسیار بهتر و مجهزتری برخوردار است اما کاروانسراها فقط اتاق هایی با یک محوطه حیاط مانند برای استراحت حیوانات و افراد بودند؛ همچنین این مکان ها معمولا در بین راه ها و جاده ها واقع می شدند تا نامه رسان ها و کسانی که خبر را منتقل می کردند، بتوانند به خوبی هم خودشان و هم حیوان چهارپایشان استراحت کنند؛ کاروانسرای لاسجرد هم از بقیه کاروانسراها مستثنی نبوده و کاربردی همانند دیگر کاروانسراها در گذشته داشته است. البته این مورد را هم اضافه کنیم که کاروانسراها بیشتر برای کاروان ها و تاجران ساخته شدند اما به مرور زمان نامه رسان ها و اشخاص دیگری هم به این بناها می رفتند و از آن ها استفاده می کردند.

 تاریخچه

کاروانسرای لاسجرد، متعلق به زمان شاه عباس اول صفوی است که می توان گفت این کاروانسرا حدود 3.5 قرن قدمت دارد. همچنین این مرد بزرگوار علاوه بر کاروانسرا، مکان های مفید دیگری هم برای ایران به جای گذاشت که هرکدام به یک مقاله تخصصی نیازمندند. از اینکه همچنان با مستر بلیط همراه هستید، از شما سپاسگزاریم‌.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

این مجموعه تاریخی دارای تعداد بسیار زیادی اتاق با سقف های هلالی شکل است که در یک طبقه دور تا دور حیاط واقع شده اند. حیاط کاروانسرای لاجرد هم بسیار بزرگ است و کف آن در گذشته خاکی بود ولی حال از چمن پوشیده شده است. جنس این بنا، همانند دیگر بناهای تاریخی بجا مانده، از گل و سنگ است که باعث دوام بیشتر آن ها می شد.

https://mrbilit.com/mag/abbasi-lasjerd-caravanserai/




:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: